Nakonec rozhodne váš příběh.
Dneska začneme rovnou poslední větou. Tedy to, že je příběh naprosto zásadní faktor, který rozhodne o tom, zda bude kniha úspěšná či nikoli.
Vydavatelé, knihkupci a čtenáři totiž hledají v záplavě knih stále něco nového, něco, co je zaujme a chytne za srdce. V dnešní době, kdy je trh přesycen knihami, je stále těžší a těžší se prosadit. Jedním z klíčových faktorů úspěchu je bezesporu originalita a jedinečnost autorova příběhu.
Nyní však nemám na mysli příběh, který se píše v knize, ale především originalitu a podhoubí samotného autora. Pokusím se to demonstrovat, na jednom bláznivém příkladu. Např. známý, kontroverzní Youtuber, pokud bude mít velké množství odběratelů, může vydat sebevětší hloupost a lidi jeho dílo stejně koupí. Na rozdíl neznámý autor bez žhavého příběhu může napsat skvělé dílo a prodej bude pokulhávat.
My jsme u první knihy začali psát blog zhruba půl roku před vydáním, a tím jsme získali věrné fanoušky. Lidé se s naší knihou ztotožnili. Znali náš příběh a líbil se jim. Když jsme tedy vyšli s novou knihou ven, zažili jsme první dny prodejní boom.
Každý autor má navíc svůj vlastní životní příběh, který se často promítá do jeho tvorby. Tento příběh je také tím, co dělá jeho dílo jedinečným a neopakovatelným. Čtenáři se často ztotožňují s postavami a jejich osudy, a právě proto je pro ně důležité, aby byl příběh autentický a uvěřitelný.
Nejde jen o samotný příběh, ale i o způsob, jakým je napsán. Autorův styl psaní je dalším důležitým faktorem, který ovlivňuje prodej knihy. Čtenáři ocení, pokud je kniha napsána čtivě, srozumitelně a poutavě. Autor by se měl snažit o to, aby jeho text byl originální a neotřelý.
V neposlední řadě je důležitá i propagace knihy. Každý by se měl aktivně podílet na propagaci svého díla. Měl by se snažit o to, aby se o jeho knize dozvědělo co nejvíce lidí. K tomu může využít různé marketingové nástroje, jako jsou například sociální sítě, webové stránky, blogy, které jsem již zmiňoval výše nebo autorská čtení.
Úspěch knihy tedy závisí na mnoha faktorech. Jedním z nejdůležitějších je originalita a jedinečnost autorova příběhu. Pokud autor dokáže napsat poutavý a autentický příběh, který čtenáře zaujme a chytne za srdce, má velkou šanci na úspěch.
Proto by se autoři neměli bát experimentovat a hledat nové cesty, jak svůj příběh vyjádřit. Neměli by se bát být sami sebou a psát o tom, co je jim blízké a co je zajímá. Jen tak mohou vytvořit dílo, které bude originální a jedinečné a které si najde své čtenáře.
Věřím, že v každém autorovi se skrývá jedinečný příběh, který stojí za to vyslat dál do světa.